Saturday, September 13, 2008

S Y U K U R

Aku minta pada Allah setangkai bunga segar, Dia beri aku kaktus berduri.
Aku minta pada Allah hewan mungil nan cantik, Dia beri aku ulat berbulu
Aku sempat sedih, kecewa, dan protes. Betapa tidak adilnya ini...
Namun kemudian.., kaktus itu berbunga sangat indah dan ulat pun tumbuh dan berubah menjadi kupu-kupu yang teramat cantik.
Itulah jalan Allah...indah pada waktunya..
Allah tidak memberi apa yang kita harapkan tetapi Allah memberi apa yang kita perlukan..
walau terkadang sedih, kecewa, dan terluka.
Tapi jauh di atas segalanya Dia sedang merajut yang terbaik untuk kehidupan kita.
Allahu Akbar...Allahu Akbar...Allahu Akbar...
Masihkah kita mengharap kepada yang lain???
Semoga kita termasuk orang yang pandai bersyukur...!!!

0 comments:

Post a Comment


Blogspot Templates by Isnaini Dot Com. Powered by Blogger